fbpx

[ESETTANULMÁNY] Hogyan kerestünk egy hónap alatt 7 millió forintot?

Marketingelni nem könnyű. Kreativitást, technikai tudást, és némi szövegírási képességet is igényel. Az biztos, hogy megéri csinálni – megmutatjuk, hogyan csináltunk egyik ügyfelünknek 30 rövid nap alatt 7 milliót!

Webshopos ügyfelünk szomorú karácsony elé nézett. Már novemberben jártunk. Hírlevél feliratkozók sehol, a blog üres, a remarketing listák is üresek, a karácsonyi ajánlat sem állt össze. Oké, tegyünk rendet, de azonnal!

TERÜLET: Webshop

Milyen kampány volt?
Ezt a karácsonyi kampányt egy divattal foglalkozó ügyfelünknek valósítottuk meg. Bár egy e-Commerce példáról lesz szó, a jól megszervezett marketinggel a legtöbb online jelenléttel bíró cég kiemelkedő eredményeket érhet el.

KIHÍVÁS: Marketing

Milyen problémát oldunk meg?
Számunkra az a legfontosabb, hogy a lehető leggyorsabban, a legegyszerűbb eszközökkel érjünk el eredményeket. Ebben az esetben is így történt. Azonnali beavatkozásra volt szükség, ami meg is hozta az eredményét.

ESZKÖZ: Rendszer

Milyen eszközöket vetettünk be?
A rendhez rendszer kell. Nem érdemes kapkodni az egyes eszközökhöz, önmagukban nem jelenti egyik sem a megváltást. Csak egységes stratégiában gondolkodva lehet sikert elérni. Ebben az esetben is ez történt. Mérj kétszer, vágj egyszer!

Az átgondolt, rendszerszintű megoldásnak köszönhetően a kudarcra ítélt karácsonyi kampány a cég egyik legsikeresebb ünnepi szezonja lett!

0 db
Eladott termék
0 nap
Mindössze 30 nap!
0 Ft
4 millió forint social költés
0 Ft
7 millió forint profit

Az alapprobléma
Minden vállalkozás küzd problémákkal. A legtöbben nem tudnak elég időt szakítani arra, hogy kommunikálják mennyire nagyszerű, amit csinálnak, hiszen a jó szakember tudja magáról, hogy jó, minek is ezt kommunikálni, nem igaz? A jó bornak nem kell cégér.

Igen ám, csak ez ebben az évszázadban már nem igaz! Még a legcsodálatosabb ajánlatot, a legjobb céget is kommunikálni kell valamilyen formában! A jó minőségű landing oldalak, az egyedileg szerkesztett és cégre szabott blogposztok és a jól alkalmazott listaépítés kombinációjával pontosan ezt a célt érhetjük el!

Milyen módszert használtunk?
Az értékesítés egy párbeszéd vevő és a cég között. A meggyőző digitális jelenléttel elérhető, hogy a leendő vásárlónk már a beszélgetés előre felépített drótváza mentén haladjon. Itt kezdődik az igazi varázslat, ha ismerjük a vevőinket vagy ügyfeleinket, tudjuk milyen kérdéseik, milyen félelmeik vannak, akkor előre tudjuk kommunikálni a megbízhatóságunkat, és egy precízen felépített értékesítési tölcsérrel a lehető legmagasabb szintű elköteleződést tudjuk kiváltani az irányunkba.

Hogyan lett a kudarcra ítélt kampányból sikersztori?
Kommunikáció, digitális rendszer, és hirdetések.

A rendhez rendszer kell. A blogolás zseniális eszköz. Őszinte, véleményünket tükröző hiteles kommunikáció, kiváló felülete a hírverésnek, a bizalom elmélyítésének és az ajánlattételnek is. Egy karácsonyi kampány esetében a következőképpen áll össze a rendszer. A blogposztokkal üzenetet tudunk eljuttatni a követőink, a vállalkozásunk iránt érdeklődő személyek számára.

A szóban forgó karácsonyi kampányban a blogposztokban remarketing kódokat helyeztünk el, amik lehetővé tették, hogy kövessük a cikk olvasóit és később reklámokat juttassunk el hozzájuk.

A blogposztokat (és természetesen az ajánlatunkat) a lehető legtöbb felületen próbáltuk eljuttatni a közönségünkhöz Facebook hirdetésekkel, Instagram reklámokkal, PR megjelenésekkel, Influencer kampányokkal.

Ahogy feltöltődtek a remarketing listák, el tudtunk kezdeni speciális ajánlatokkal hirdetni a cikkek korábbi olvasóira. Az ünnep közeledtével egyre sürgetőbb üzeneteket kommunikáltunk a hirdetéseinkben. “Már csak két hét karácsonyig. Vedd meg a legtökéletesebb ajándékot, MA ingyenes házhoz szállítással!”, “Már csak egy hét karácsonyig – ha ma megrendeled, még tuti odaér!”

Az influencer kampány tanulságai: DUPLACSAVAR!
A kampány során influenceket is bevetettünk, egy szépségkirálynő személyében egyszerre céloztunk meg egy nagyobb, több százezres közönséget, és ezzel párhuzamosan úgynevezett mikro influencerek (5-25 ezer követővel rendelkező Instagram felhasználók) segítségével hangoltuk az embereket a karácsonyra.

A szépségkirálynős kampány egyik legfontosabb tanulsága: az embereket az ajánlat érdekli, a sztori másodlagos, de attól még szükség van rá!

A mese a következő volt: szépségkirálynőnk rendes háziasszonyként előre megvásárolta a karácsonyi ajándékát, de a barátja véletlenül felfedezte a tökéletes szerelmi ajándékot! Ha már így történt a dolog be is mutatták egy Facebook élő videó keretében, hogy mi történt és milyen ajándékról van szó.

És most jön a fordulat! Nyereményjátékot hirdettünk: ha valaki megírta a blogposzt alatt kommentárban, hogy a videóban látható ajándék mi volt, akkor részt vesz egy sorsoláson, amiben kisorsolunk 3 ajándékcsomagot!

Összeáll a rendszer
A tartalommal, a sztár kampánnyal, a nyereményjátékkal több százezer embert értünk el, és több, mint ezer terméket adtunk el. Mindennek az alapját az ajánlat és a kommunikáció jelentették, amik megfelelő marketing támogatással egy családi ház árát tudták kitermelni!

  • Meghatároztuk a stratégiát
  • Követtük a pontos cselekvési tervet
  • Fenntartottuk a flow állapotot
Tanulság
Egy rendezett honlap, néhány tartalom és egy kis e-mail marketing nem tesz csodát. Ha viszont van egy jó ajánlatunk, amit kitartóan kommunikálunk, az érdeklődőket becsatornázzuk egy értékesítési tölcsérbe, nem engedjük el a kezüket és folyamatosan kommunikálunk feléjük, a kampány be fogja hozni egy lakás árát!

Küldetésünk

Magyar cégként a magyar társadalom és Magyarország gazdasági növekedéséhez való hozzájárulás.

Független cégként a csapattagok stabilitásához és jóllétéhez való hozzájárulás.

A Golden Brothers Zrt. általános növekedéséhez való hozzájárulás az ügyfeleinknek történő értékteremtés segítségével.

Korábbi tartalmaink

Kövess minket Facebookon

Küldetésünk

🏆Küldetésünk, a Golden Brothers Zrt. általános növekedéséhez való hozzájárulás az ügyfeleinknek történő értékteremtés segítségével.

Golden Brothers © – Adatvédelmi tájékoztató

Küldetésünk

🏆Küldetésünk, a Golden Brothers Zrt. általános növekedéséhez való hozzájárulás az ügyfeleinknek történő értékteremtés segítségével.

Golden Brothers ©
Adatvédelmi tájékoztató