fbpx

A marketing szakma 4 szélhámosa

Miért, hogyan, és kik végeznek hitelrontást a marketing iparban? Most segítünk leleplezni az önjelölt sarlatánokat, és bemutatjuk a 4 legismertebb marketing szélhámost!

1, A “Vannak-jó-ötletei” típus

Rendkívül vágyott szakma a marketing, hiszen kívülről a legkényelmesebb iparágnak tűnik. Sokan azt hiszik, csak abból áll a napunk, hogy kávézókban szürcsöljük a Latte Macchiatot, miközben leereszkedően okoskodunk az ügyfeleknek.

“Tipikus eset, amikor valaki elolvas egy Brian Tracy könyvet, majd kivasalja az ingjét és már coachként hirdeti magát.”

nulla tudásuknak köszönhetően csalódást okoznak cégvezetőknek, tönkreteszik az iparágat. Rengeteg embernek van ötlete, de nem bírja végigvezetni projektszinten. 

Hatalmas a különbség a “szerintem ezt kéne csinálnod” és az “eddigre tudom elkészíteni” között. 

Nekünk nem a nagy cégek a riválisaink, hanem az önjelölt sarlatánok, akik hitelrontást végeznek a piacon.

2, Akik lemaradtak

Közismertek az “akaratlan sarlatánok”, akik a digitális tér előtt zseniális marketingesek voltak. Fantasztikus roadshow-kat, szemkápráztató óriásplakát kampányokat csináltak, de nem vették fel a fordulatszámot, emiatt egyszerűen lemaradtak. 

Régen, ha a ismerted a megfelelő embereket, bejutottál a rádióba, tévéműsorokba, és gyönyörű karrirert építettél marketingesként. Sajnos azok az ügynökségek ma már a csőd szélén állnak, akik úgy gondolták, hogy a megfelelő kapcsolati háló elegendő a sikerhez.

“A 21. század tőkéje a folyamatos önképzés.”

Enélkül pár év alatt lehagy a kor technológiája. Ismerek olyan komoly referenciával rendelkező marketingest, aki még egy Facebook hirdetést sem tud összerakni! Elképesztő, nem?

Itt szeretném megjegyezni, hogy szép dolog a több oldalas referencia, de ez is olyan, mint a tej: van szavatossági ideje, ami után mehet a kukába.

3, “Majd megpörgetjük Facebookon!”-típus

Azok a legveszélyesebb szélhámosok, akik semmihez nem értenek, de nagyon jól tudnak manipulálni! Ők mindig csak ígérgetnek, bombabiztos ötletekkel házalnak, de soha nem mondanak konkrét számokat, és gyakran ismétlik, hogy “majd meglátjuk”.

Onnan lehet felismerni őket, hogy villámsikert jósolnak és állandóan rébuszokban beszélnek. 

Mivel nem tudnak különösebb eredményt felmutatni, azzal hárítanak, hogy most márkát építettek, ami önmagában semmit nem ér, ha nem hordozza magában a vevőszerzést és az előrelátható forgalomnövekedést. 

Egy ilyen kaliberű szakértő szájából hangzott gyakran a “majd legfeljebb megpörgetjük Facebookon” jelmondat – bármit is jelentsen ez.

4, Az ezermester

A szabadúszók (freelancerek) jelentős része állítja magáról, hogy mindenhez ért, ezzel próbál minél több céges döntéshozót levenni a lábáról. 

Pár éve egy ügynökségnek elegendő volt, ha konyított egy kicsit a weblapszerkesztéshez, a szövegíráshoz, és minimálisan a Photoshophoz is.

Ma körülbelül 500 szoftver kapcsolódik a tevékenységünkhöz, képtelenség egy embernek lefednie ezt a tudást. 

Messziről kerüljük a marketing-ezermestereket! 

Ma már nincs olyan webfejlesztő, aki összerak egy webshopot, majd egymaga tökéletesen keresőoptimalizálja azt, a Google Ads hirdetések remarketingjét intézi, és a Facebookos hirdetéssorozatokat is profitábilisan kezeli. 

Nem lehet valaki egyszerre asztalos, gyémántkereskedő és autószerelő is.

A Golden Brothersnek megvan az az előnye, hogy bár egy ember felel a projektekért, aki átlátja, és koordinálja felülről a folyamatokat, valójában több specialista dolgozik a megvalósításon. 

Ha a fenti négy példával túl sokszor gyűlt már meg a bajod, itt az ideje, hogy végre profikra bízd a bevételed növelését! Foglalj le egy 35.000 forint értékű ajándék konzultációt, hogy próbára tegyél bennünket!

Küldetésünk

Magyar cégként a magyar társadalom és Magyarország gazdasági növekedéséhez való hozzájárulás.

Független cégként a csapattagok stabilitásához és jóllétéhez való hozzájárulás.

A Golden Brothers Zrt. általános növekedéséhez való hozzájárulás az ügyfeleinknek történő értékteremtés segítségével.

Korábbi tartalmaink

Kövess minket Facebookon

Küldetésünk

🏆Küldetésünk, a Golden Brothers Zrt. általános növekedéséhez való hozzájárulás az ügyfeleinknek történő értékteremtés segítségével.

Golden Brothers © – Adatvédelmi tájékoztató

Küldetésünk

🏆Küldetésünk, a Golden Brothers Zrt. általános növekedéséhez való hozzájárulás az ügyfeleinknek történő értékteremtés segítségével.

Golden Brothers ©
Adatvédelmi tájékoztató