fbpx

A legjobb céges reklámok koronavírus idejére

Az eladások több iparágban döcögőssé váltak, vagy megszűnni látszanak, máshol eladási rekordok dőlnek meg. Mit tegyünk?

A digitális marketingstratégia mindig megköveteli a művészet és a tudomány keverékét, és a keverék megfelelővé tételének nehézségei főleg bizonytalanság idején megnőnek – például az érthetetlen és megjósolhatalan koronavírus idején.

1. Létezik már nyertes képlet?

Kínában számos márka szüneteltette marketing kezdeményezéseit és hirdetési kiadásait, amíg a koronavírus kitörése után kitalálták az ügyfelekkel való kapcsolatfelvétel helyes és hatékony módját.  

A járvány intenzitásának növekedésével sok luxus- és szépségápolási márka, köztük az LVMH, a Kering és az Estée Lauder nyilvánosan kommunikált adományozásokba kezdett. Igyekezett gyorsan elküldeni az orvosi ellátásokhoz és a megelőzésekhez nyújtott támogatási és adományüzeneteket. Noha az adományok nyilvánosságra hozatalának megítélése érzékeny pont lehet, ezeket a kezdeményezéseket jól fogadták a vásárlók.

A vírus visszaszorítását követően több marketing döntés is nyilvánosságra került, illetve egyértelműen láttatja magát, milyen eredményeket hozott.

GettyImages-1202447494 (1) Cropped

© Nicolas Asfouri/AFP via Getty Images

2. Csak máshogy kell gondolkodni...

Az ügyfélkommunikációnak a közösségépítésre és a fogyasztók változó igényeinek és aggodalmainak kezelésére kell összpontosítania.

A Covid-19 kitörése felgyorsította a Kínában már gyorsan fejlődő tendenciákat, ideértve az e-kereskedelembe, az eSportba, és az élő közvetítésekbe történő beruházásokat. A Boston Consulting Group tanácsadó cég szerint a L’Oréal februárban megrendelt offline hirdetéseit lemondta, és a teljes portfóliót online marketing eszközökbe csoportosította át.

Miután a sanghaji kozmetikai márka a Forest Cabin átmenetileg bezárta 337 kínai üzletének körülbelül felét, élő közvetítést alkalmazott a fogyasztókkal való kapcsolattartáshoz.

A webshopoknak sem kell feltétlenül aggódniuk, az e-Commerce ágazat gyönyörű számokat produkál, mint például az Alibaba Csoport hírközpontja szerint a márka eladásai 45 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához képest.

A JD.com, és az Alibaba, Kína két legnagyobb e-kereskedelmi erőműve, óriási növekedést tapasztal online élelmiszerbolt-vásárlási kategóriáiban a kormány által bevezetett utazási korlátozások, valamint a vírus fertőzése miatt kialakult félelem miatt.

Az online kínai élelmiszer-kiskereskedő, a Meica nemrégiben bejelentette, hogy 10.000 új alkalmazottat kíván felvenni, hogy ideiglenesen segítséget nyújtson az internetes élelmiszer-megrendeléseik válogatásában és kézbesítésében.

3. Mit tegyen most egy magyar cég?

Először is: minden nagy lehetőség a probléma álcájával mutatkozik meg. Azt se feledjük, hogy zavarosban lehet igazán sikeresen halászni.

A nagy vállalatok nem tudnak gyors döntéseket hozni, friss akciótervekkel előállni, csak megállni tudnak. Az újraindulásuk lassú folyamat, hónapokig is tarthat. Most jött el az idő: mert nem a nagy hal eszi meg a kicsit, a gyors a lassút! A kis cégek most tudják olyan réseken bepréselni magukat, ami korábban akár elképzelhetetlen volt.

Új eszközök kipróbálásával, vagy a meglévő kommunikációs eszközök optimalizálásával csodákra lehetünk most is képesek. 

  • A fizetett Google keresés (Google Ads) lehetővé teszi a hipercélzást, és alkalom lehet ennek kombinálása az üzenetküldéssel és a helyi emberek számára vonzó ajánlatokkal.
  • Számíthatunk a hirdetési költségvetés csökkenésére is, mivel olyan iparágak, mint a turizmus, vendéglátás jelenleg nem hirdet, így “olcsóbban” érhetjük el a számunkra releváns embereket.
  • Ha olyan iparágban tevékenykedünk, ahol a fizikai boltunkat, helyiségünket bezárhatják, mihamarabb teremtsük meg a feltételeit a házhozszállításnak.
  • Ne üljünk fel bizonytalan híreknek, híradásoknak, azokat ne osszuk tovább.
  • Gyakrabban kommunikáljunk a követőinkkel, hogy naprakészek legyenek ebben a felgyorsult világban, és ne maradjon megválaszolatlan kérdésük.
“Ne dőlj be annak az égbekiáltó hazugságnak se, hogy elég lesz Facebookon megtámogatni pár ezer forintos kiemeléssel a bejegyzéseket, és dől a pénz.”

A hirdetéskezelés, a keresőoptimalizálás, a weblapfejlesztés, az értékesítés, mind olyan feladat, ami specialistát igényel.

4. Mit csináljak most vállalkozóként?

Vállalati döntéshozóként ne csak rásózd a marketinget arra a beosztottra, aki éppen ráér, mert ez a szakma nem ráérést, hanem hozzáértést igényel!

Készíts egy online eszközökön nyugvó stratégiát, mert a digitális adathordozókon történő tartalomfogyasztás a sokszorosára fog nőni!

Ha nem tudod, ennek hogyan kezdj neki, vagy milyen részletekre kell kiterjednie, töltsd ki rövid kvízünket, ami után sokkal többet fogsz tudni!

Magadra ismertél? Mit szólnál, ha nemcsak a diagnózist állítanánk fel, de kezedbe adnánk az orvosságot is? Foglald le 35.000 forint értékű ajándék konzultációdat, és elindítunk a siker útján!

Küldetésünk

Magyar cégként a magyar társadalom és Magyarország gazdasági növekedéséhez való hozzájárulás.

Független cégként a csapattagok stabilitásához és jóllétéhez való hozzájárulás.

A Golden Brothers Zrt. általános növekedéséhez való hozzájárulás az ügyfeleinknek történő értékteremtés segítségével.

Korábbi tartalmaink

Kövess minket Facebookon

Küldetésünk

🏆Küldetésünk, a Golden Brothers Zrt. általános növekedéséhez való hozzájárulás az ügyfeleinknek történő értékteremtés segítségével.

Golden Brothers © – Adatvédelmi tájékoztató

Küldetésünk

🏆Küldetésünk, a Golden Brothers Zrt. általános növekedéséhez való hozzájárulás az ügyfeleinknek történő értékteremtés segítségével.

Golden Brothers ©
Adatvédelmi tájékoztató