Ma egy rövid, de nagyon gyakorlati dologról lesz szó. Ha bloggerkedsz, azon kapod majd magad, hogy időnként belefásulsz a rengeteg tartalom gyártásába. Felkelsz reggel, és írod, forgatod, tolod, közben ügyfelezel is, persze közben próbálsz magánemberként is megnyilvánulni család felé, párkapcsolatban, barátok irányába. Lehet ráadásul melózol is valahol, vállalkozásod van, vagy dolgozol.
Szóval tudom nem könnyű. A helyzet az, hogy mindentől függetlenül nem hagyhatod abba, mert véged. Viszont fáradtan kreatívnak lenni nem könnyű, de lehetséges. Összeállítottunk neked egy olyan mankót, segítséget, checklistet, nevezzük, ahogy akarjuk, ami mindig kihúz majd a pácból, hogy ha elfogy a lendületed.
9 tétel van rajta, hogy ha tartalmat gyártasz, nincs más dolgod, mint végigmenni a listán, és a megfelelő pontok mentén ki is tudod kalapálni a cikket.
A checklistet letölthető formában erről a linkről töltheted le.
1, Van célja az írásomnak? Micsoda?
Nem árt tisztában lenned azzal, hogy mit miért csinálsz. Egy darabig az elején belefér, ha önkeresés címszóval több témában is megpróbálod magad, de legyen minden írásnak célja. Én most, ahogy írom ezeket a sorokat, tudom azon dolgozom, hogy a Blogger Akadémia képzést támogató Blogger Mester képzés a lehető legnagyobb segítség legyen majd neked. Amikor a Business and Café cikkeit írtam, akkor azért dolgoztam, hogy Magyarország legjobb nevű üzleti bloggereivé váljunk. Legyen célod, még ha általános is, hogy irányban tartson!
2, Méltó az új blogomhoz? Vállalnám névvel arccal a cikket?
Sokan esnek abba a hibába, hogy a kattintások hajszolása közben egyre durvább témákról kezdenek el posztolni. Tudom ez csábító lehetőség. Több millió kattintás akár rövid hónapok alatt. De neked nem ez az utad. Te blogger akarsz lenni, te márkát akarsz építeni, te zsúfolt előadótermek színpadán akarsz beszédet tartani több száz embernek. Ebbe pedig nem fér bele a trash tartalom.
3, Megfelelően tördeltem?
Hosszabb és rövidebb cikkeknél is problémát szokott okozni, hogy a szöveg egy tömbben van, zsúfolt, értelmezhetetlen, az embernek a kedve is elmegy tőle, hogy elolvassa, amint ránéz. Lazán, szellősen, ha úgy van, akár két-három soronként új bekezdéssel.
4, Igényes munkát végeztem?
Tökéletesen meg vagy elégedve azzal, amit csináltál? Nincs fogás rajtad? Szuper! Haladhatsz is tovább. Kicsit húzod a szád? Úgy érzed, hogy azért még nem életed fő műve? Mérlegelj, de a blodog blogger életének titka, hogy csak olyan munkát ad ki a kezéből, amivel elégedett.
5, Jogtiszta az illusztráció? Megfelelően hivatkoztam a képre?
A legáltalánosabb blogger gyakorlat, hogy az emberek lelopkodják a képeket a Goggle képkeresőjéből és kész. Ezzel nincs baj, amíg nincs baj, de ha kapsz egy levelet egy ügyvédi irodától, amelyben felszólítanak, hogy szüntesd meg a jogsértő kép felhasználást, és egyben fizess több száz euró kártérítést, az nagyon kellemetlen.
A Blogger Akadémia MUNKAFÜZET bónuszban találsz egy csomó olyan adatbázist, ahonnan jogtiszta illusztrációt szerezhetsz a képeidhez. Hidd el, megéri a plussz befektetett munka!
6, Nem lett túl hosszú a szöveg?
Ezt tartalma válogatja. Azt viszont tudnod kell, hogy az emberek nem igazán olvasnak el semmit egy oldal felett, nem néznek meg videókat 4-5 perc felett. Ellenőrizd. Inkább bonts több részre valamit, minthogy egyszerre besüljön. Küzdd le az alkotói egódat, és dobj ki mindent, ami gátolja, hogy megértsenek téged!
7, Tényleg ez a legjobb, amit ki tudtam hozni a témából?
Van, hogy az ember siet, mert nincs kedve. Van, hogy érzi, ez most nem lett az igazi. Ilyenkor ezeket az anyagokat el kell tenni vázlatba. Később, ha lesz energiád átdolgozod, vagy felhasználod donorként a pontokat valami másik tartalomhoz. Ne félj nemet mondani a gyenge tartalomra.
8, Van CTA a tartalomban?
Az emberek azt fogják csinálni, amit mondasz nekik. A kedveld a Facebook oldalam típusú CTA már nem annyira menő. Az iratkozz fel a listámra, hogy még több hasznos tartalmat küldhessek neked megy most a legjobban. Legyen CTA, és ha engem kérdezel, akkor most hírlevél típusú CTA legyen az.
9, Mérem a kattintást?
Bitly, Google URL Shortener, UTM paraméterezett linkek. Ezek hasznos és fontos eszközök. Arra szolgálnak, hogy rövidített linkek segítségével mérni tudd azt, hogy egy általad elhelyezett linkre mennyien kattintanak rá. Ezzel a jövőben figyelni tudod, hogy mire reagál jól a közönséged, mi tetszik nekik és mi nem. MINDIG MÉRD A KATTINTÁST!
Hogyan tovább?
1, Nyomtasd ki a csatolmányban küldött PDF formátumú checklistet
2, Tedd ki a falra
3, Ha írsz ellenőrizd a pontokat
4, Élvezd a sikeres blogger életérzést!