Milyen egy jó marketing ügynökséggel dolgozni?

Milyen előnyei vannak egy profi marketing ügynökséggel való közös munkának? Hogyan lehet “bekerülni”, és a maximumot kihozni belőle?

Érdemes először a fogalmakat tisztázni, mivel sokan tévesen használják, értelmezik a fogalmat.

Marketing ügynökség fajtái lehetnek:

  • Full service / Full stack (mint a Golden Brothers marketing ügynökség is): ellátják a céged összes marketingkommunikációs feladatát, nem mindenhez (is) értenek, az egyes területtel specialisták foglalkoznak
  • Kreatív ügynökség: területük a kreatív tervezés, sosem konkrét eredmény, hanem érzések átadása, üzenetek megfogalmazása a feladatuk
  • Médiaügynökség: a kampány médiamegjelenéseivel foglalkoznak, ők intézik el a különböző megjelenéseidet, sokszor tartalomgyártással is foglalkoznak, viszont nem tartozik hozzájuk a legtöbb technikai feladat (Facebook hirdetéskezelés, weboldal készítés, stb.)
  • Specializált ügynökség: csak egy szakterületre (pl. értékesítési tölcsér, webshop készítés) koncentrálnak.

Mi nem marketing ügynökség?

  • Lelkes egyéni vállalkozó, aki honlapot készít, profi Google Ads-es, feketeöves Facebook szakértő, Instagram guru, szabadidejében pedig űrhajókat fejleszt a NASA-nak 🙂
  • Kettő vagy több szabadúszó, aki összetolja a biciklit néhány projekt erejére, mellőzve a projektmenedzsment összes szabályát, és jogilag teljesen leszabályozatlan rendszerrel működve (tipikusan az adatvédelem és kötelmi szabályok figyelmen kívül hagyásával)
  • Tanácsadó iroda
  • Weblapkészítő / honlapos
  • Specifikus területen dolgozó szakértő (kizárólag Facebook, vagy Google, stb.)

Mire érdemes odafigyelni a kiválasztáskor?
(A Nagy Ügynökség Teszt)

  1. Az ügynökség növekszik, vagy csökken gazdaságilag?
  2. Elég tőkeerős? Ha 1-es az adószáma, akkor például már lehet következtetni…
  3. Valóban vannak közvetlen munkatársak azokra a területekre, amikre megbízom őket, vagy az “isten tudja hová” csak kiszervezik?
  4. Hirdetéskezelés esetén tudnak az elmúlt 3 hónapból képernyőfelvételt mutatni az eredményekről?
  5. Olvashatóak ügyfél visszajelzések a Google és a Facebook oldalon?

Ki tudom minimális gazdasági kockázattal próbálni őket? (Mint például minket, ahol először 100%-os elégedettségi garanciát vállalva összerakjuk előre a teljes 6 hónapos tervedet, több mint 50+ konkrét specifikus javaslattal!)

Honnan tudhatom, hogy egy marketing ügynökségre van szükségem?

  • Ha van már marketingesed, de…
    • ködösen fogalmaz, mikor konkrétumokat kérdezel
    • állandóan szétcsúsznak a határidők
    • neked kell összefognod, nincs projektmenedzsment (hiszen csak egy végrehajtód van)
    • vannak jó ötletek, de a végrehajtás sosem sikerül
    • állandóan eléri a képességeinek a határát, nincs továbbfejlődés
  • Ha sosem volt még marketingesed, de…
    • magadnak is egész jól alakítod, csak jó lenne még hatékonyabbá tenni
    • új ötletekre, egyedi meglátásokra, külső szakértői véleményre van úgy szükséged széleslátó körűen
    • élőben szuperül adsz el, csak ez valahogy az interneten nem megy.

Mit nem tud egy marketing ügynökség?

  1. Csodát tenni – kőből vizet fakasztani, 5000 Forintból 1 milliót csinálni, egy alapvetően érdektelen terméket fenntarthatóan sikeressé tenni, főleg tízezres tételekből.
  2. Profitábilissá tenni egy veszteséges / nullszaldós céget – ez adótervezés, könyvelés, és pénzügyi kontrolling feladat.
  3. Azonnal látható eredményeket produkálni egy héten belül. A 3D-s világunkra jellemző, hogy van benne tér és idő, és ezt mi sem tudjuk megkerülni, el kell készíteni a hirdetések szövegeit, tartalmát, a beállításokat, azokat jóvá kell hagynod, és a Facebook / Google sem azonnal engedi elindítani.

Mit tud egy marketing ügynökség?

  1. Kihozni a potenciált belőled és a termékből
  2. Új ötletekkel katalizálni a sikert
  3. Összehangolni az egyes felületek kommunikációját, megteremteni a profi, egységes arculatot, hangulatot
  4. Újabb értékesítési belépési pontokat kidolgozni a vállalkozás számára
  5. Technikai innovációval és adatok elemzésével konklúziókat szolgáltatni a vezető számára
  6. Egy alapvetően működő értékesítési rendszert tovább skálázni, a minőségi érdeklődők számát akár 2x-10x megnövelni.

Hogyan lehet “bekerülni” egy marketing ügynökséghez? Mi a folyamat?

  1. Kapcsolatfelvétel telefonon, vagy internetes elérhetőségen (űrlap, kvíz). Ez még egyfajta rövid (10-30 perc) ismerkedés, mindkét fél megtudja, hogy ki tudnak-e alakítani egy kölcsönösen gyümölcsöző üzleti kapcsolatot. Felteszik a számukra legfontosabb kérdéseket, mint például,
    1. Mi a konkrét megoldandó helyzet?
    2. Ki az elsődleges (és ha van, másodlagos) célpiacod?
    3. Milyen marketing tevékenységeket végeztél? Mi működött? Mi nem működött?
    4. Ciklikus, vagy szezonális jellege van a termékednek, szolgáltatásodnak?
    5. …és így tovább.
  2. Mély értékelő audit: telefonon, e-mailben nem lehet mindent kideríteni, ezért a tipikus folytatás egy személyes, vagy online meeting, ahol kibontásra kerül a megoldandó helyzet. Ezek a gyakorlatban már ellenszolgáltatásért történnek, és max. 300.000, minimum 100.000 Ft körüli összeget igényelnek. Mi például egy olyan logikai és stratégiai vázat építünk és töltünk meg tartalommal, ami 6 hónapra előre konkrétumokat tartalmaz számodra, sőt, erre elégedettségi garanciát is vállalunk – ellenkező esetben visszautaljuk a teljes összeget (ez rendkívül népszerű szolgáltatásunk, minden héten igényelnek belőle, van hogy heti 4-et tartunk).
  3. A mély értékelő audit, átvizsgálás már árajánlatot is szokott tartalmazni, és egy feladatlistát várható ütemezéssel. Ez egy tárgyalási szakasz, ahol kialakul a végső konszenzus.
  4. Az aláírást követően egy induló “kick-off” megbeszélést tartunk, ahol már a konkrét mikromenedzsmentről, részfeladatokról beszélünk, valamint tovább finomítjuk az együttműködés részleteit. Átbeszéljük, milyen kifejezéseket használhatunk a szövegekben, melyeket kerüljünk minden tekintetben, kiválasztjuk a szövegíródat, vázoljuk a következő negyedév hirdetési stratégiáját részleteiben, és így tovább.
  5. Ezt követően már egy kijelölt és világos úton haladunk. Mindenki tudja a dolgát, világosak a határidők és a feladatok. Te tehermentesítve lettél és valóban döntéshozói minőségben tündökölsz, az általunk küldött javaslatok közül csak választanod kell, véleményezned a folyamatos teljesítésünket, valamint iparági szakértőként információkkal ellátni minket.

Szívesen látnád magad ebben a magabiztos szerepben amikor hónapokra előre látsz? Amikor végre nem neked kell az utolsó karaktert is leütni, mindent egyesével ellenőrizni még egy fárasztó munkanap után – ahelyett, hogy feltöltődnél?

Tegyél bennünket kötelezettség nélkül próbára, vagy csak beszélgessünk a megoldandó helyzetedről.

Küldetésünk

Magyar cégként a magyar társadalom és Magyarország gazdasági növekedéséhez való hozzájárulás.

Független cégként a csapattagok stabilitásához és jóllétéhez való hozzájárulás.

A Golden Brothers Zrt. általános növekedéséhez való hozzájárulás az ügyfeleinknek történő értékteremtés segítségével.

Korábbi tartalmaink

Kövess minket Facebookon

Küldetésünk

🏆  Küldetésünk, hogy minél több cégnek segítsünk elérni 6 hónap alatt +10, +50, vagy akár +100 millió forintos árbevétel növekedést!

Golden Brothers © – Adatvédelmi tájékoztató

Küldetésünk

🏆Küldetésünk, a Golden Brothers Zrt. általános növekedéséhez való hozzájárulás az ügyfeleinknek történő értékteremtés segítségével.

Golden Brothers ©
Adatvédelmi tájékoztató

Szeretnél máris a lényegre térni?

Kérj feltérképező visszahívást!