Friss! Online marketing eszközök 2023 – miket használj?

Hogyan működik az online marketing, és milyen eszközöket használ? Hogyan épül fel egy széles körű marketingszolgáltatás? Tippek a növekedéshez.

Az online marketing fogalma, jelentése

Mi az online marketing?

  • Sokak szerint minden, ami nem offline. Vagy egy szóval annyit mondanak: vevőszerzés. Ez is egy megközelítés, de mi másban hiszünk. Online marketing nem egyszerűen a hagyományos (offline) marketing eszközök online alkalmazását jelenti, hanem stratégiailag és minőségileg egy teljesen új tevékenységet takar. Az online marketing tevékenység elad, szolgál, beszél, megtakarít és fejben tart. Ezek eszköze a különböző platformon megjelenő online hirdetés.

Miért fontos egy cég számára az online jelenlét?

  • Mert egy vállalkozásnak el kell fogadnia, hogy ott kell jelen lennie, ahol a potenciális ügyfelei. E cikk írója nem szokott Facebookozni, mégis ad el Facebookon. Miért nem fogadjuk el végre, hogy pusztán vélemény vagy egyéni felfogás alapon nem elemezhetünk piacot? Az embereknek problémái vannak, amelyre a megoldást az interneten (is) keresik. Ha van olyan termékünk, amely megoldja a problémáját – jelen kell lennünk. Az online hirdetési felületek kiválasztása tehát a marketing célját veszi figyelembe, és nem a döntéshozó személyét.

Online marketing eszközök

Milyen területei vannak a marketingnek?

  • Weboldal
    • A weboldal készítés esetén egy olyan területről beszélünk, ami mindennek az alapja. Azért tartom fontosnak, mert olyan, mintha egy piacteret hoznál létre saját magadnak. Időt és lehetőség kapsz, hogy elmondd, milyen problémákat tudsz megoldani, milyen hasonló eseteket oldottál meg korábban, ami számára is egy csodálatos visszajelzés, kezelheted a kifogásait, reagálhatsz a félelmeire, automatizáltan feltérképezheted az érdeklődését. Feltéve, ha erre alkalmas a weboldalad. A weboldal (vagy akár csak egy landing page) egy értékesítési belépési pont, és nem egy kötelező házifeladat. Pont semmit nem érsz vele, ha csak “túl akarsz lenni rajta”, és az előzőeknek nem tud eleget tenni. Kíváncsi vagy, mit alkotott a “webes csapat”? Szakmailag kihozták-e a maximumot? Kérd ki a véleményünket (szakmai állásfoglalásunkat) 🙂
  • Közösségi média jelenlét
    • Én vagyok az a marketinges, akit meg akarnak kövezni a szakmabeliek, mert szembe merek menni egy sokat feltett kérdés esetén a trendi válaszokkal. Nem kötelező a közösségi média marketing. Előnyös? Igen, mindenképp. De csak akkor, ha nem szükséges rossz, hanem élvezetes tevékenység, amit érdekesen be lehet mutatni (vagy akár jófej a csapat, történnek izgalmas vagy vicces sztorik, amiket meg lehet osztani). Ha eladni akarsz, nem javaslom. Nem így, ahogy gondolnak rá az emberek – kitesszük a terméket a leírásával és várjuk a csodát? Idegen oldalak cikkeit osztjuk meg (véletlenül sem a saját oldalunkat)? Szintén zsákutca. A közösségi médiát nem vásárlás, hanem a szórakozás, feltöltődés szándékával keressük fel, így veszett egyszerű az ellenőrzés képlete a publikálandó tartalomnál: “szerethető, laza tartalom, ami könnyed mosolyt csal az arcomra, vagy gazdagít az érdeklődési területem által?” Ha mindkettő, nyertél, ha egyik, akkor ügyes voltál, ha egyik sem, akkor keress fel bennünket és eleget teszünk mindkettőnek 🙂
  • Email marketing
    • Azt gondolom, hogy a Google hirdetések után a második legnagyobb csoda. És itt kell megérteni egy triplikáltan aláhúzott gondolatot. Nem csak a közvetlen értékesítésre alkalmas kiválóan, hanem arra is, hogy kiszűrje a nem megfelelő érdeklődőket. És ez miért csodálatos? Az email listának köszönhetően a megfelelő módszerrel a meddő értékesítési időm 80%-a eltűnt, és a Pareto-elv szerinti legfontosabb 20%-kal tudom az időm 80%-át tölteni. Eredménye? Minden évben duplázzuk a cégünket.
  • PPC – kattintás alapú fizetett hirdetések: Google, Facebook, Instagram, Youtube
    • Google Ads
      • Az embereknek vannak problémáik, és arra a választ az interneten keresik. Vicces mondásom, hogy az emberek őszintébbek a Google-lel, mint a saját orvosukkal. 🙂 Amíg az emberek így tesznek, és mi megjelenünk a kérdésére adott válasszal, elvárással, egyszerűen nem tudjuk elkerülni a sikert! (Konkrét számokat az alábbi oldalunkon mutatunk is: Google Ads szolgáltatásunk)
    • YouTube (szintén Google Ads alapú hirdetés)
      • Tudod, hogy melyik a második legnépszerűbb keresőmotor Magyarországon? Amikor az első konzultációkat tartom, gyakran kérdezem. Ilyenkor szoktak visszakérdezni, hogy a Yahoo vagy Bing? Elárulok egy titkot. A YouTube. (Ja tényleg! – mondod most). A videókereső motort is úgy használjuk, mint a kulcsszavas Google-t. Van egy problémánk, érdeklődési körünk és igyekszünk minél pontosabban kifejezni azt. Akár mondatokkal, kérdésekkel. Éppen ezért érdemes a YouTube platformot is kihasználni, mert ár-érték arányban egy kimagaslóan jó eszköz, hogy bemutatkozzunk azoknak, akik később szívesen adnának nekünk pénzt.
    • Facebook hirdetés
      • Ha tevékenységünkből fakadóan nem biztos, hogy tudják mit keresnek a felhasználók, vagy nem is keresik még tudatosan  (pl. ékszer, ruházat, lakás dekor…) akkor jól működik az ún. “interruption marketing”, azaz “megzavaráson alapuló marketing”. Ez nem azt jelenti, hogy megijesztjük, csupán azt, hogy úgy jelenünk meg a számára, hogy ő azt konkrétan nem kérte. Itt rendkívül fontos a pontos célzás, a felhasználók vágyainak, félelmeinek megértése (profilozás), hisz akkor tudunk igazán hatásos eredményeket elérni. Kíváncsi vagy, miket értünk el idáig? Tekintsd meg ezeket az alábbi oldalon: Facebook szolgáltatás
    • Keresőoptimalizálás/SEO
      • Úgy kell megközelíteni, mint a Harry Potter ikonikus jelenétben, miszerint nem a varázsló választja a pálcát, a pálca választja ki a varázslót. És ez a kulcsszavakra is igaz. Ne mi akarjuk kiválasztani a tökéleteset, hanem hagyjuk, hogy láttassa velünk a Google Ads, melyik a legtökéletesebb. Mesélek egy izgalmas példát. Egy “klímás cég” ügyfelünk megcsináltatta a weboldalát – majd elkezdte várni a csodát. A csoda pedig egyre jobban váratta szeretett ügyfelemet. Szakértőként olyan kulcsszavakat határozott meg, mint “légkondicionáló telepítés”, vagy “szoba temperálás”. A szakemberek valóban használnak ilyen kifejezéseket, egy baj van vele, ezekre a kutya se keres rá. Amikor elmondtam, mire keresnek, még mindig nem voltunk meg. A marketingesek 90%-a itt megáll. Amire a legtöbben keresnek, biztos az a jó. Ez nem igaz. Ez nagyon-nagyon nem igaz. Minden esetben egy gigászi SEO munka előtt érdemes Google Ads kampányokat futtatni, hogy lássuk, melyik kulcsszóval jön a legjobb minőségű konverzió. Nem a kattintás! A konverzió – értsd: bevétel. Hiába kattintanak neked a legtöbben a “klíma beszerelés”-re ha a legtöbb vevőt a “klíma telepítés ár” hozza. Így logikus, érted is, de mégsem így dolgoznak a marketingesek, mert a weboldalt “webes” csinálja, ahol nincs összetett tudás (mint pl. a Golden Brothers-nél).

Milyen marketing eszközt használjak?

  • Egy viszonylag rövid kérdéssor már jelentős segítség lehet. Keresnek az emberek
    1. arra a problémára, amit meg tudok oldani? 
    2. arra a megoldásra, amivel dolgozom?
    3. arra a termékre, amit kínálok?
  • Ha igen, akkor mindenképpen javaslom kipróbálni a Google Ads szolgáltatásait, azon belül is a kulcsszavas hirdetéseket. (Hogy mi alapján válassz kivitelezőt, azt ebben a cikkünkben tudod elolvasni).
  • Érdekes, izgalmas, innovatív termékem van, ami látványos, szexi a célközönségnek? Várhatóan lázba hozza – de lehet még sose hallott erről? Ebben az esetben a Facebook / Instagram videós hirdetéseit javaslom induláshoz.
  • Üzleti döntéshozók, közép- és felsővezetők, vállalkozók a célközönségem? Esetleg hosszabb értékesítési ciklusaim vannak, fel kell mérni az igényeket, egyediek az ajánlatok? Ebben az esetben az előző kettőn kívül a LinkedIn, amit akár a saját testvéremnek is tanácsolnék, mint szuper eszköz.
  • Bármelyiket is választod, szükséged lesz weboldalra. Ne feltétlenül egy összetett, komplex információtengerre gondolj, én is úgy hiszem, hogy a kevesebb több. De kell egy oldal, ahová “tereljük a forgalmat”, ahol a látogatóból minőségi érdeklődővé tud válni a felhasználó.

Digitális marketing kiszervezése

  • Mi kell ahhoz, hogy a fentiek működjenek? Egy integrált (nem pusztán egy eszközt, hanem a megoldást elemző) marketing mix és kampány, valamint egy legalább 6 hónapra előre szóló marketing terv.
  • Miben segíthet egy ügynökség, ha ezeket egy kézben tartja?
    • Bemutatja a technikai lehetőségeket és olyan információkat szolgáltat a döntéshozónak, ami alapján meg tudja ítélni a helyes irányt.
    • Ügyfelünk az eddigi folyamatos tanulás és a váratlan hibák javítása helyett az eredményeket elemzi.
    • Az eddig hetek, hónapok (akár évek) óta húzódó “jó volna” ötletek, tartalmak végre gyorsan elkészülnek.
    • Szolgáltatások terén pedig minden olyan eszköz elérhetővé válik számára, ami a kívánt gazdasági eredmény eléréséhez szükséges – még akkor is, ha nem azonnal, hanem folyamatosan építkezve.

Marketing stratégia alkotása

  • Akkor lesz teljes egy marketing-szolgáltatás, ha előre meghatározott marketingstratégia alapján készül. Ebben nem csak szívesen segítünk, de hisszük, hogy közös tervezés nélkül nem is szabad elkezdeni építkezni.
  • Fontos az integrált marketingkommunikáció, hogy a marketing eszközök egy rendszert (funnelt) képezzenek, és vizuálisan és tartalmilag is összefüggővé váljanak.

Küldetésünk

Magyar cégként a magyar társadalom és Magyarország gazdasági növekedéséhez való hozzájárulás.

Független cégként a csapattagok stabilitásához és jóllétéhez való hozzájárulás.

A Golden Brothers Zrt. általános növekedéséhez való hozzájárulás az ügyfeleinknek történő értékteremtés segítségével.

Korábbi tartalmaink

Kövess minket Facebookon

Küldetésünk

🏆Küldetésünk, a Golden Brothers Zrt. általános növekedéséhez való hozzájárulás az ügyfeleinknek történő értékteremtés segítségével.

Golden Brothers © – Adatvédelmi tájékoztató

Küldetésünk

🏆Küldetésünk, a Golden Brothers Zrt. általános növekedéséhez való hozzájárulás az ügyfeleinknek történő értékteremtés segítségével.

Golden Brothers ©
Adatvédelmi tájékoztató

Szeretnél máris a lényegre térni?

Kérj feltérképező visszahívást!