Miért fontos a jó márkanév, és hogyan hozd létre?

A jó márkanév receptjéhez nincsenek patikamérlegen kiszámolt összetevők és kőbe vésett szabályok, ám mi összeszedtük azokat a lépéseket, amik segíthetnek az ütős név kiválasztásában!

A cikk elkészültét a BioDreams márka bevezetése inspirálta. Megbízónk azzal keresett meg, hogy az eredeti márka túlságosan “fogorvosi” – ahová nem örömükben járnak az emberek, így a webshopot egy barátságosabb, női célközönséggel önazonosabb megközelítéssel kéne felruházni.

Kezdjünk is neki - ha nem is rögtön a márkanév választásnak, de cikkünk bevezetőjének.

Van, amikor homlokon csókol a múzsa, és szinte azonnal kipattan az isteni szikra. Az első sikeres márkanév ötletem a Business & Café volt, ahol úgy képzeltem el, hogy a vállalkozók könnyed, mégis üzleti tartalmakat fogyasztanak – otthon, a munkába indulás előtt, egy kiváló espresso társaságában. Azóta elkészült többszáz cikk, sok tucat kampány, a következménye több millió oldalmegtekintés. Az emberek szeretik, pedig az ötlet csak onnan jött, hogy épp én is üzletről olvastam, és közben kávét ittam. Business… És egy csésze kávé.

Aztán előfordul, hogy nem pattan ki az isteni szikra és a márkanév választás már-már kezd hálátlan feladat lenni. Görcsös, “nemszeretem”, hétről-hétre ismétlődő feladat…

Szakmai könyvek, baráti tanácsok és számtalan közvetlen megtapasztalás után az alábbi tételeket emelem ki, amik gyakorlatias tanácsok a márkanév választás, márkanév generálás előtt állóknak.

Könnyebb hibázni vele, mint feltalálni a spanyolviaszt.

Amire figyelj márkanév tervezés esetén:

  1. Nem kell világmegváltónak lennie.
  2. Tükrözze a személyiséged, karaktered (különben te sem fogod szeretni).
  3. Bizalomgerjesztő legyen.
  4. Dallamos, rövid, alliterál.
  5. Önazonos a csengése (ha kell tekintélyt parancsol, vagy ha kell, játékos)
  6. Minimum a  célközönséged tökéletes érti, de még jobb, ha 6 éves kortól felfelé mindenki.
  7. Minden körülmények között ellenőrizni kell, hogy a releváns platformokon ki tudsz-e alakítani egységes névvel / arculattal közösségi médiajelenlétet. (Nem az oldal neve, hanem azonosítója a fontos, hogy szabad legyen. Nálunk például a @goldenbrothers foglalt, viszont a @goldenbrothershu minden felületen még elérhető volt.)
  8. Ellenőrizni, hogy elérhető-e a leendő domain.

Ami segíti, megkönnyíti a márkanév választás folyamatát:

  1. #hashtag játék (ne akard megfogalmazni rögtön, miről szól a márkanév, csak érzéseket írj össze)
  2. Vizuálisan játssz! Rajzolj, szövegszerkesztőben próbálj ki betűtípusokat.
  3. Érdemes a kipihent, kreatív időkben foglalkozni vele – nem ebéd előtt, vagy egy zsúfolt hétfőn.
  4. Akár próbálj ki márkanév konfigurátorokat, nem feltétlen a végeredményért, hanem hogy azokból is új ötletek meríts.

Amit mindenképp kerülj márkanév választáskor:

  1. Idegen nyelven nehogy félreérthető vagy vulgáris legyen! (Google Translate már önmagában nagy segítség)
  2. Nemcsak azért fontos, hogy ne legyen túl hosszú, mert ez valami elméleti szabály: grafikailag nem fog sehová kiférni, hogy Keletifelsőszombatfalvi Újhullámos Reggeliző és Menüző.
  3. Elvont, csak számodra érthető megközelítéseket, amelyek feleslegesen bonyolítják a koncepciót
  4. Ne feszülj rá, ha nem megy, engedd el, de döntsd el, mikor veszed újra elő. 
  5. Védjegybe ütközést fontos kerülni. Segítségként az alábbi linkek: http://tmsearch.uspto.gov/bin/gate.exe?f=tess&state=4802:gn5281.1.1, https://www.sztnh.gov.hu/hu/vedjegy-adatbazisok

Gyakorlati tanácsokra van szükséged? Beszéljünk a részletekről, oszd meg velünk, mi a konkrét megoldandó helyzet – és biztosan megtaláljuk rá a megoldást!

Küldetésünk

Magyar cégként a magyar társadalom és Magyarország gazdasági növekedéséhez való hozzájárulás.

Független cégként a csapattagok stabilitásához és jóllétéhez való hozzájárulás.

A Golden Brothers Zrt. általános növekedéséhez való hozzájárulás az ügyfeleinknek történő értékteremtés segítségével.

Korábbi tartalmaink

Kövess minket Facebookon

Küldetésünk

🏆  Küldetésünk, hogy minél több cégnek segítsünk elérni 6 hónap alatt +10, +50, vagy akár +100 millió forintos árbevétel növekedést!

Golden Brothers © – Adatvédelmi tájékoztató

Küldetésünk

🏆Küldetésünk, a Golden Brothers Zrt. általános növekedéséhez való hozzájárulás az ügyfeleinknek történő értékteremtés segítségével.

Golden Brothers ©
Adatvédelmi tájékoztató

Szeretnél máris a lényegre térni?

Kérj feltérképező visszahívást!