
Több, mint 150 Google témájú konzultáció és kivitelezés tapasztalataiből, gyakran ismételt kérdéseiből összeválogatott tudásanyaggal ismerkedhetsz meg, amelyet a Golden Brothers marketing ügynökség tulajdonosa foglalt össze.
Ügynökségünk ügyfelei hirdetési fiókjából közvetlenül is, és vezér fiókjából is kezel hirdetéseket, mivel egyre népszerűbb a Google Ads kiszervezése. Az elmúlt 2 évben 15-szörös megtérüléssel, közel másfél milliárd forint értékben futtattunk kampányokat.
Hallgasd meg a cikk írójának, Tóth Patriknak videós kiegészítését is:
Egy online hirdetési felület, ahol csak kattintásokért kell fizetned – ráadásul teljes kontrollal bírsz a hirdetéseid felett.
Eldöntheted, hogy…
A Google Ads hirdetésekkel legfőképp akkor találkozhatunk, amikor a Google keresőmotorjában megfogalmazatt kifejezésekre találatokat kapunk.
Két fő kategóriával fogunk találkozni:
1, Google SEO
2, Google Ads
Adsben hirdetni azért érdemes, mert az embereknek vannak problémáik, amelyekre az interneten keresik a megoldást – és ha te meg tudod nekik azt oldani – akkor arra feltétlenül érdemes megjelenned ezen az online hirdetési felületen.
Technikailag további előnye, hogy amíg a keresőmarketing SEO eredményeként hónapok, de akár évek is eltelhetnek mire értelmezhető helyet érsz el, a Google Ads segítségével akár napokon belül elsők közé kerülhetsz egy ügyes kivitelezővel, Google Ads szakértővel.
Keresési találatként megjelenhetsz a keresőben, a GMail-ben, a YouTube-on vagy a Google partnerhálózatán. Azaz pénzért cserébe bérbe veheted a Google felületét, használhatod az algoritmusát és közönséginformációit.
A keresőmarketinget kifejezetten üzleti előny szerzésére találták ki. Minden esetben én is ezt szoktam indulásnak javasolni, mert nagyon nehéz elrontani, ha egy tapasztalt ember állítja be.
Gyakorlati példák, hogy jobban megértsük:
Nézzünk egy átlagos, konkrét példát is:
Magyarázat:
A fenti képen azt láthatod, hogy 31 nap alatt 487 587 Ft-ból 10 911 595 Ft árbevételt tudott egy magyar vállalkozás közvetlenül realizálni. Fontos: ebben nincsenek benne azok, akik végül bementek a boltba, és úgy vették meg, mivel itt nem csak egy webshopról beszélhetünk.
Nagyon sok ilyen esetet tudunk mutatni, és nem is szükséges rögtön ekkora összeggel kezdeni. Tapasztalatunk alapján havi 100 000 Ft hirdetési költségvetéstől már meg lehet tapasztalni azt, hogy akár 5-ször, vagy 10-szer több árbevételt tudjunk termelni a Google Ads segítségével a megfelelő beállítások mellett.
Egyáltalán nem. Sajnos vannak kifejezetten szomorú történetek, ahol óriási károkat okoztak hozzá nem értők. A Google Ads olyan, mint egy szuper éles szamurájkard. Egy veterán (Google Ads szakértő) kezében pozitívan eldöntheti a csata kimenetelét, egy kókler kezében még a csapattársaira is veszélyes önmegsemmisítő eszköz.
Nem érdemes nagy tétben játszani vele úgy, ha nem szánunk a megtanulására és felügyeletére legalább napi 1-2 órát, vagy nem szervezzük ki igazolható referenciákkal bíró csapatnak.
Nézzünk meg egy havi becsült megközelítést:
(Megtérülés [ROAS] = Árbevétel / marketing költség = x)
Teljesen gyakori, hogy gyorsabbak tudunk lenni, mint egy elfoglalt vállalkozó, illetve szélesebb látókörrel állítjuk be a hirdetéseket, ezért a várható megtérülés szorzó magasabb szokott lenni az esetünkben, mint aki csak “próbálkozik”. Ez teljesen természetes. Az alábbi képen is ezt fogjuk látni.
A fenti kép 2021.06.01.-08.31. közötti intervallumban készült, és 3 hónap alatt 35,9 millió forintot termeltünk kb. 2 millió forintból.
Az látható a fenti grafikonon, hogy a marketing költség (narancssárga vonal) elkezdett csökkenni, míg a bevétel (zöld vonal) drámaian emelkedett.
Külön felhívom a figyelmet arra, hogy ezt az elvileg “pangó” nyári szezonben tudtuk elérni – fűtéstechnikával! Még ha fagyit árultunk volna, akkor jogos lenne a felvetés, hogy ment magától, így viszont azért megállapítható a nehezített pálya 🙂
Gyakori tévhit, hogy a hosszabb értékesítési ciklussal működő cégeknek a Google Ads keresőhirdetés felesleges… Olyan esetekben is kiválóan működik, mint ipari robottechnológia, logisztikai szolgáltatások, szállítmányozás, fuvarozás, építőipar…
“Mindaddig amíg az embereknek olyan problémája van az életben, amire keresik a megoldást (akár cégtulajdonosként, vagy döntéshozó alkalmazottként) addig érdemes megtalálhatónak lenni.”
… és pont erre való ez az eszköz.
Ez egy olyan forgalmi forrás (azaz innen is fel tudnak keresni), ami tovább erősíti, és kiegészíti vállalkozásod.
Ezek a kifejezések a hétköznapi szóhasználatban sokszor összeolvadnak, de az alábbi módon érdemes értelmezni őket.
Mennyit érdemes költeni? Van minimum, van maximum?
Nem érdemes túl nagyban kezdeni, és ha jól működik, nem érdemes maximalizálni (már ha van kapacitásod a megrendelésekre).
Mivel tudjuk, hogy fontos a költségoptimalizálás, azt szoktuk javasolni, hogy egy témakörre legfeljebb napi 1500 Ft körül induljon egy vállalkozás. Tehát ha foglalkozol konyhabútor készítéssel, és fürdőszoba felújítással, az 2 x 1500 / nap, azaz 3000 Ft a két tevékenységedre. Ez havi 90 000 Ft.
Összetettebb cégek esetén, mint pl. generálkivitelező, ahol sok tevékenységet lefednek a teljeskörű szolgáltatás miatt, vagy sok termékes webshopok esetén azt szoktuk javasolni, 3 szolgáltatás vagy termék csoporttal kezdjünk, ami leginkább prior az induláskor.
Amint kimutatható, hogy érdemes többször megtalálhatónak lenni, és a megrendelésszámot is bírod még, el tudjuk kezdeni emelni a “beáramlást” – azaz a napi költségvetés emelése olyan, mint egy zsilip, egyre többen találnak meg, veszik fel veled a kapcsolatot, te pedig egyre több profitot tudsz termelni, még akkor is, ha mindig elsődleges szempont marad a költségoptimalizálás. Azért is vagyunk jó helyzetben, mert a Google Ads fizetett hirdetései egyben a legjobban megtérülő hirdetések – annak ellenére, hogy ezek fizetett hirdetések.
Nagyon jó marketing cél egy nyereséges Google Ads minél magasabbra való emelése, mert az egyben azt jelenti, hogy nagyon sok ember keres arra, amiben te jó vagy, ők megtalálnak, és vásárlóid lesznek.
Épp ezek miatt akár havi 100-250-500e Ft / hó is igen gyakori költés (befektetés) szokott lenni egy 100-200 millió ft körüli forgalmú cégnél is.
Nagyon fontos, hogy nem minden marketinges ért ehhez a felülethez. Elmondható, hogy a Google Ads szakértőknek speciális tudásokra van szüksége ahhoz, ha kiemelkedő eredményekre vágysz.
Egy Google Ads szakértőre (korábban Google Adwords szakértőre) van szükséged, akinek sok referenciája van, és csapatban dolgozik.
KÉT nagyon fontos képesség szükséges a fenntartható fejlődéshez:
A leggyakoribb, hogy egy csapat, vagy ügynökség dolgoz ki egy folyamatot, ahol az alapvetően reál (matekos) viszi a stratégiát, és egy humán (kreatív) segíti őt a hirdetések megfogalmazásában. Mi is így dolgozunk – mivel ezzel érhető el igazán kimagasló eredmény.
Google Ads szakértő csapatunk (korábban Google Adwords) az alábbi megközelítéssel dolgozik:
Úgy álmodtuk meg a Golden Brothers-t, hogy teljeskörűen tudjunk neked segíteni az online marketing területén – mindezt specialistákkal, szakértőkkel, nem mindenhez is érteni akaró tányérzsonglőrökkel.
Az alábbi területeinket is ajálnják ügyfeleink:
A legtöbb ügyfelünk először egy-egy részterülettel keres meg, majd az idők folyamán egyre több területen működünk együtt, közösen építkezünk.
Online marketing ügynökségként az újtípusú döntésbefolyásoló technikáinkkal történő támogatás ügyfeleink számára, hogy növelni tudják a nyereségességüket.
Magyar cégként a magyar társadalom és Magyarország gazdasági növekedéséhez való hozzájárulás.
Ügynökség
Hirdetéskezelés
Technikai megvalósítás
Kreatív
Ügynökség
Hirdetéskezelés
Technikai megvalósítás
Kreatív
Irodánk
Kérdésed van? – Nyugi, nem harapunk! 🙂
Irodánk
Kérdésed van? – Nyugi, nem harapunk! 🙂
© Golden Brothers Zrt.