Google Ads szakértő: mi alapján válassz specialistát?

Mi alapján válassz Google Ads, Adwords szakértőt? Hogyan épül fel egy széles körű hirdetés szolgáltatás? Tippek a növekedéshez.

Google Ads — pénznyerő, vagy pénznyelő? Minden a megközelítésen múlik.

Több, mint 150 Google témájú konzultáció és kivitelezés tapasztalataiből, gyakran ismételt kérdéseiből összeválogatott tudásanyaggal ismerkedhetsz meg, amelyet a Golden Brothers marketing ügynökség tulajdonosa foglalt össze.

Ügynökségünk ügyfelei hirdetési fiókjából közvetlenül is, és vezér fiókjából is kezel hirdetéseket, mivel egyre népszerűbb a Google Ads kiszervezése. Az elmúlt 2 évben 15-szörös megtérüléssel, közel másfél milliárd forint értékben futtattunk kampányokat.

Megnéznéd a cikkhez készült kiegészítő videót?

Hallgasd meg a cikk írójának, Tóth Patriknak videós kiegészítését is:

Mi a Google Ads (régen AdWords)?

Egy online hirdetési felület, ahol csak kattintásokért kell fizetned – ráadásul teljes kontrollal bírsz a hirdetéseid felett.

Eldöntheted, hogy…

  • milyen kifejezésekre szeretnél megjelenni
  • milyen területen
  • milyen idősávban
  • legfeljebb mennyi költséget tudsz rászánni naponta
  • akár kattintásonként mennyi költséget szeretnél legfeljebb fizetni

A Google Ads hirdetésekkel legfőképp akkor találkozhatunk, amikor a Google keresőmotorjában megfogalmazatt kifejezésekre találatokat kapunk.

Két fő kategóriával fogunk találkozni:

1, Google SEO

  • A Google által indexált és relevánsnak tartott organikus találatokkal.

2, Google Ads

  • A vállalkozások által megtámogatott, kiemelt tartalommal.
Ha a kép esetleg kisebb méretben jelenik meg, kattints rá a nagyításhoz.

Mire jó a Google Ads?

Adsben hirdetni azért érdemes, mert az embereknek vannak problémáik, amelyekre az interneten keresik a megoldást – és ha te meg tudod nekik azt oldani – akkor arra feltétlenül érdemes megjelenned ezen az online hirdetési felületen.

Technikailag további előnye, hogy amíg a keresőmarketing SEO eredményeként hónapok, de akár évek is eltelhetnek mire értelmezhető helyet érsz el, a Google Ads segítségével akár napokon belül elsők közé kerülhetsz egy ügyes kivitelezővel, Google Ads szakértővel.

Keresési találatként megjelenhetsz a keresőben, a GMail-ben, a YouTube-on vagy a Google partnerhálózatán. Azaz pénzért cserébe bérbe veheted a Google felületét, használhatod az algoritmusát és közönséginformációit.

Mennyire működik a Google Ads hatékonyan? Jó-e cégeknek?

A keresőmarketinget kifejezetten üzleti előny szerzésére találták ki. Minden esetben én is ezt szoktam indulásnak javasolni, mert nagyon nehéz elrontani, ha egy tapasztalt ember állítja be.

Gyakorlati példák, hogy jobban megértsük:

Ha a kép esetleg kisebb méretben jelenik meg, kattints rá a nagyításhoz.

Nézzünk egy átlagos, konkrét példát is:

Magyarázat:

A fenti képen azt láthatod, hogy 31 nap alatt 487 587 Ft-ból 10 911 595 Ft árbevételt tudott egy magyar vállalkozás közvetlenül realizálni. Fontos: ebben nincsenek benne azok, akik végül bementek a boltba, és úgy vették meg, mivel itt nem csak egy webshopról beszélhetünk.

Nagyon sok ilyen esetet tudunk mutatni, és nem is szükséges rögtön ekkora összeggel kezdeni. Tapasztalatunk alapján havi 100 000 Ft hirdetési költségvetéstől már meg lehet tapasztalni azt, hogy akár 5-ször, vagy 10-szer több árbevételt tudjunk termelni a Google Ads segítségével a megfelelő beállítások mellett.

Mindig jól működik a Google Ads-en futtatott hirdetés?

Egyáltalán nem. Sajnos vannak kifejezetten szomorú történetek, ahol óriási károkat okoztak hozzá nem értők. A Google Ads olyan, mint egy szuper éles szamurájkard. Egy veterán (Google Ads szakértő) kezében pozitívan eldöntheti a csata kimenetelét, egy kókler kezében még a csapattársaira is veszélyes önmegsemmisítő eszköz.

Nem érdemes nagy tétben játszani vele úgy, ha nem szánunk a megtanulására és felügyeletére legalább napi 1-2 órát, vagy nem szervezzük ki igazolható referenciákkal bíró csapatnak.

Nézzünk meg egy havi becsült megközelítést:

Ha a kép esetleg kisebb méretben jelenik meg, kattints rá a nagyításhoz.

(Megtérülés [ROAS] = Árbevétel / marketing költség = x)

Teljesen gyakori, hogy gyorsabbak tudunk lenni, mint egy elfoglalt vállalkozó, illetve szélesebb látókörrel állítjuk be a hirdetéseket, ezért a várható megtérülés szorzó magasabb szokott lenni az esetünkben, mint aki csak “próbálkozik”. Ez teljesen természetes. Az alábbi képen is ezt fogjuk látni.

A fenti kép 2021.06.01.-08.31. közötti intervallumban készült, és 3 hónap alatt 35,9 millió forintot termeltünk kb. 2 millió forintból.

Az látható a fenti grafikonon, hogy a marketing költség (narancssárga vonal) elkezdett csökkenni, míg a bevétel (zöld vonal) drámaian emelkedett.

Külön felhívom a figyelmet arra, hogy ezt az elvileg “pangó” nyári szezonben tudtuk elérni – fűtéstechnikával! Még ha fagyit árultunk volna, akkor jogos lenne a felvetés, hogy ment magától, így viszont azért megállapítható a nehezített pálya 🙂

“Ez biztos csak másoknak működik, nekem teljesen speciális cégem van…”

Gyakori tévhit, hogy a hosszabb értékesítési ciklussal működő cégeknek a Google Ads keresőhirdetés felesleges… Olyan esetekben is kiválóan működik, mint ipari robottechnológia, logisztikai szolgáltatások, szállítmányozás, fuvarozás, építőipar…

Mindaddig amíg az embereknek olyan problémája van az életben, amire keresik a megoldást (akár cégtulajdonosként, vagy döntéshozó alkalmazottként) addig érdemes megtalálhatónak lenni.”

… és pont erre való ez az eszköz.

Ez egy olyan forgalmi forrás (azaz innen is fel tudnak keresni), ami tovább erősíti, és kiegészíti vállalkozásod.

PPC, online marketing, Google Ads - ezek ugyanazt jelentik?

Ezek a kifejezések a hétköznapi szóhasználatban sokszor összeolvadnak, de az alábbi módon érdemes értelmezni őket.

  1. Online marketing – gyűjtőfogalom, mely magába foglalja mindazon vevőcsalogató műveleteket, ami az interneten történik
  2. PPC – “Pay Per Click” ez része az online marketingnek, minden olyan hirdetést jelent, ahol nem a megtekintés, hanem a kattintás után fizet a hirdető
  3. Google Ads – a PPC marketing eszközökön belül egy konkrét felület, amelyet jobb esetben egy általunk is biztosítani képes Google Ads szakértő felügyel

Mennyibe kerül a Google Ads?

Mennyit érdemes költeni? Van minimum, van maximum?

Nem érdemes túl nagyban kezdeni, és ha jól működik, nem érdemes maximalizálni (már ha van kapacitásod a megrendelésekre).

Mivel tudjuk, hogy fontos a költségoptimalizálás, azt szoktuk javasolni, hogy egy témakörre legfeljebb napi 1500 Ft körül induljon egy vállalkozás. Tehát ha foglalkozol konyhabútor készítéssel, és fürdőszoba felújítással, az 2 x 1500 / nap, azaz 3000 Ft a két tevékenységedre. Ez havi 90 000 Ft.

Hogy érdemes elkezdeni?

Összetettebb cégek esetén, mint pl. generálkivitelező, ahol sok tevékenységet lefednek a teljeskörű szolgáltatás miatt, vagy sok termékes webshopok esetén azt szoktuk javasolni, 3 szolgáltatás vagy termék csoporttal kezdjünk, ami leginkább prior az induláskor.

Amint kimutatható, hogy érdemes többször megtalálhatónak lenni, és a megrendelésszámot is bírod még, el tudjuk kezdeni emelni a “beáramlást” – azaz a napi költségvetés emelése olyan, mint egy zsilip, egyre többen találnak meg, veszik fel veled a kapcsolatot, te pedig egyre több profitot tudsz termelni, még akkor is, ha mindig elsődleges szempont marad a költségoptimalizálás. Azért is vagyunk jó helyzetben, mert a Google Ads fizetett hirdetései egyben a legjobban megtérülő hirdetések – annak ellenére, hogy ezek fizetett hirdetések.

Nagyon jó marketing cél egy nyereséges Google Ads minél magasabbra való emelése, mert az egyben azt jelenti, hogy nagyon sok ember keres arra, amiben te jó vagy, ők megtalálnak, és vásárlóid lesznek.

Épp ezek miatt akár havi 100-250-500e Ft / hó is igen gyakori költés (befektetés) szokott lenni egy 100-200 millió ft körüli forgalmú cégnél is.

Ki tud nekem ebben segíteni? Milyen szakértőre van szükségem?

Nagyon fontos, hogy nem minden marketinges ért ehhez a felülethez. Elmondható, hogy a Google Ads szakértőknek speciális tudásokra van szüksége ahhoz, ha kiemelkedő eredményekre vágysz.

Egy Google Ads szakértőre (korábban Google Adwords szakértőre) van szükséged, akinek sok referenciája van, és csapatban dolgozik.

KÉT nagyon fontos képesség szükséges a fenntartható fejlődéshez:

  • humán képességek: legyen kreatív és empatikus a szöveg, érezze a célközönség problémáját, tűnjön ki a többi hirdetés közül
  • reál képességek: meg tudja határozni a kattintási költséget, lássa az összefüggéseket a sok-sok szám és analitika (Google Analytics) között

A leggyakoribb, hogy egy csapat, vagy ügynökség dolgoz ki egy folyamatot, ahol az alapvetően reál (matekos) viszi a stratégiát, és egy humán (kreatív) segíti őt a hirdetések megfogalmazásában. Mi is így dolgozunk – mivel ezzel érhető el igazán kimagasló eredmény.

Ti hogyan tudtok ebben segíteni?

Google Ads szakértő csapatunk (korábban Google Adwords) az alábbi megközelítéssel dolgozik:

  1. Weboldalunkon keresztül általad szabadon választott módon felveszed velünk a kapcsolatot
  2. Felteszünk pár segítő kérdést, hogy állsz most a dolgokkal (ez nem más, mint egy Google Ads audit)
  3. Szakértői segítséget kapsz, egy Adwords szakértő bemutatja, hol tartasz most, hová lehet eljutni, és a kettő között mire van szükséged (mint pl. kulcsszavak, kampánymenedzsment, hirdetési cél, kulcsszó stratégia)

Csak ezzel foglalkoztok, vagy másban is tudtok segíteni?

Úgy álmodtuk meg a Golden Brothers-t, hogy teljeskörűen tudjunk neked segíteni az online marketing területén – mindezt specialistákkal, szakértőkkel, nem mindenhez is érteni akaró tányérzsonglőrökkel.

Az alábbi területeinket is ajálnják ügyfeleink:

  • Marketing terv és marketing stratégia
  • Weboldal elemzés, weboldal, landing page készítés
  • Közösségi média, és hirdetéskezelés
  • Kreatív munkák, mint grafika, szövegírás, email marketing készítés

A legtöbb ügyfelünk először egy-egy részterülettel keres meg, majd az idők folyamán egyre több területen működünk együtt, közösen építkezünk.

Küldetésünk

Online marketing ügynökségként az újtípusú döntésbefolyásoló technikáinkkal történő támogatás ügyfeleink számára, hogy növelni tudják a nyereségességüket.

Magyar cégként a magyar társadalom és Magyarország gazdasági növekedéséhez való hozzájárulás.

Korábbi tartalmaink

Kövess minket Facebookon

Irodánk

Kérdésed van? – Nyugi, nem harapunk! 🙂

Irodánk

Kérdésed van? – Nyugi, nem harapunk! 🙂

Kövess minket a közösségi médiában!

© Golden Brothers Zrt.

Adatkezelési tájékoztató | Sütikezelés

Szeretnél máris a lényegre térni?

Kérj feltérképező visszahívást!